Notícies

  Dimecres, 10 d'agost de 2016

El Consell Comarcal instal·la contenidors d'oli usat als pobles de les Garrigues

Shalom Taller s'encarregarà de la gestió del servei i de la recollida de l'oli dipositat als contenidors

Les Borges Blanques compta des d'ahir amb dos contenidors de recollida d'oli usat. La capital, com tots els altres pobles garriguencs menys Bovera (l'Ajuntament ja havia posat en marxa aquest servei per la seva part) i Granyena (no en va voler instal·lar), compta amb aquest servei que el Consell Comarcal ofereix a tots els municipis i que s'acabarà de desplegar els propers dies als pobles que encara no hi hagi els contenidors.

A les Borges, els contenidors estan ubicats a l'hort del Rabassé (a darrere l'institut Josep Vallverdú) i al carrer la Bassa, juntament amb la resta de contenidors (a la zona d'aparcament on antigament hi havia el bar Versalles).

El servei de recollida d'oli usat estarà gestionat per Shalom Taller, que va fer la proposta de servei a l'administració comarcal i aquesta va decidir acollir-s'hi. Segons la mida de cada poble, s'hi col·loquen un o dos contenidors d'oli. A més, el Consell Comarcal, juntament amb Shalom Taller, reparteix per les cases dels 22 pobles un petit fulletó amb les instruccions necessàries per utilitzar correctament aquest servei i també s'han repartit uns pocs embuts als ajuntaments dels pobles perquè els veïns que ho desitgin els puguin passar a buscar.

Com s'utilitzen?

L'usuari ha de dipositar l'oli de cuina usat que generi a casa seva en una ampolla de plàstic buida (no poden ser ni brics ni ampolles de vidre). Quan estigui plena, l'ha de portar al punt de recollida i llençar-la al contenidor taronja ben tancada. Periòdicament, un vehicle de Shalom passarà a recollir l'oli dels contenidors per al seu posterior reciclatge.

Amb la recollida de l'oli utilitzat s'evita la contaminació del medi aquàtic i l'obstrucció de les canonades de casa. A més, amb el model proposat per Shalom, s'afavoreix la inserció sociolaboral de col·lectius amb risc d'exclusió.

El contenidor de l'hort del Rabassé, a les Borges.

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa