Notícies

  Dijous, 19 de febrer de 2015

Territori i Sostenibilitat i Foment acorden restringir el pas de camions per l'N-240 entre Lleida i Montblanc

Alcaldes i entitats no veuen malament la mesura però no creuen que sigui una solució definitiva; els transportistes s'hi oposen

Després que a finals del passat mes de gener el Ministeri de Foment anunciés la prohibició del pas de camions per l'N-240 entre les Borges i Montblanc, ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, donava a conèixer una sèrie d'acords entre l'Estat i la Generalitat entre els que hi ha la confirmació de la restricció de circulació de camions per l'esmentada via però ampliant-ho a tot el tram entre Lleida-Montblanc.

Segons informen des de Territori i Sostenibilitat, els camions es desviaran per l'AP-2 amb bonificacions del 35% o el 50% del preu del peatge segons el recorregut, en un model similar a l'aplicat a l'N-II a Girona. Aquesta solució també es durà a terme a l'N-340 entre Oropesa i l'Hospitalet de l'Infant, i entre Torredembarra i Vilafranca del Penedès. En aquests casos, els camions es deviarien a l'AP-7.

Vila va afegir que, en paral·lel a aquesta restricció, s'elaborarà un estudi d'opcions per a millorar la capacitat de l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques i, per la seva part, el Ministeri de Foment ha confirmat que les obres de l'autovia A-27 entre Valls i Montblanc s'executaran via pressupostària i no es concessionaran.

Les reaccions a aquesta mesura

L'alcalde de les Borges Blanques, Enric Mir, el de Juneda, Antoni Villas, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, han reclamat al Ministeri de Foment una solució definitiva que acabi amb el problema de sinistralitat extrema que pateixen els municipis afectats pel pas de l'N-240, entre Lleida i Montblanc, enlloc de fer solucions a mitges. El president i els alcaldes han reclamat a l'Estat el desdoblament de la N-240 per evitar l'elevada sinistralitat que registra el tram a les comarques lleidatanes o la gratuïtat total de l'autopista AP-2 per no afegit costos al transport pesant. Mir ha explicat a Ràdio les Borges que "en els trams on les dues vies no circulin de manera paral·lela, cal desdoblar l'N-240".

Els alcaldes parlaran de la qüestió el proper dilluns en la reunió, a les Borges Blanques, de la plataforma 'Prou morts a l'N-240'. Cal recordar que, ara fa un any,  representants del teixit econòmic, associatiu i institucional lleidatà i tarragoní celebraven un acte massiu a la Casa de la Cultura de les Borges en què es demanaven solucions a l'alta sinistralitat que registra l'N-240 i s'aposatava per l'alliberament del peatge de l'AP-2, com a solució adequada, tal com reflecteix la Declaració de Montblanc-les Borges-Lleida, que es va signar durant aquesta trobada.

D'altra banda, des de les entitats del territori, impulsores de la Declaració de Montblanc, signada el juny del 2013, en què diverses associacions, institucions i empreses reclamaven l'alliberament del peatge de l'autopista AP2 entre Montblanc i Lleida, indiquen que "la mesura els sembla un bon punt de partida, ja que s'elimina un dels problemes, però nosaltres insistim en la gratuïtat del peatge". A més, afegeixen que es desmarquen del posicionament dels ajuntaments ja que "no ens sentim representats".

Per la seva part, els transportistes, també s'oposen a la mesura ja que, tot i les bonificacions, els comporta haver de pagar peatge i, a més, critiquen que s'hagi pres aquesta decisió sense tenir en compte el sector.

Un camió circulant per l'N-240 a Juneda (Diputació de Lleida).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa