Publicitat
Notícies
Divendres, 24 de maig de 2013Les Borges acull per primer cop la Biennal d’Art Contemporani Català
La inauguració es farà el dijous, 6 de juny, a les 19:30 hores, a l'Espai Macià
L'Ajuntament de les Borges Blanques i ARTS25400 volen fer un esforç per a potenciar la creació artística jove, tot mostrant a la vila l'art més nou dels joves creadors del país amb aquesta Biennal, que es pot veure des de l'abril de 2012 fins al febrer de 2014, de forma itinerant, a diferents pobles i ciutats de Catalunya. La inauguració a les Borges tindrà lloc el dijous, 6 de juny, a les 19:30 hores, a la planta 0 de l'Espai Macià.
En aquests moments en què la cultura es veu molt afectada per l'actual situació i els artistes joves tenen dificultats per poder mostrar les seves creacions al públic, l'Ajuntament de les Borges Blanques i ARTS25400 es comprometen amb la Biennal d'Art Contemporani Català i l'acull per primer cop en aquesta 18a edició, mantenint així viva la flama de les arts joves al país, tot participant en aquest fet descentralitzat dels creadors més joves.
A la convocatòria pública de la Biennal, oberta a tots els joves del país, s'hi van presentar 115 dossiers, d'entre els quals el jurat de selecció ha triat els 9 artistes que conformen l'edició d'enguany, i als quals s'atorga un ajut de 400 € per a la producció d'obra. Les obres escollides són representatives dels diferents corrents de la plàstica que en aquest moments conreen els artistes catalans.
La biennal 2012 és un impuls a l'art d'avui i un toc d'atenció de la creativitat més jove del país, en un moment difícil de fortes retallades culturals, que els nostres artistes pateixen profundament. Catalunya un país que té un prestigi internacional reconegut mercès el seu art, com ho demostren els artistes que ha donat la plàstica catalana en el segle XX, avui àmpliament reconeguts internacionalment. També és una motivació de la societat vers l'espiritualitat de l'ésser humà, mostrant la diversitat de formes i sensibilitats de joves artistes de diferents procedències, per a crear un món diferent a través de les arts visuals. És el diàleg entre cultures creatives, que avui atrau un turisme cultural a tot el territori català.
Jurat
El jurat de la Biennal 2012 representa el sector de les arts plàstiques a Catalunya i enguany està format per: Lluís Campins, director del Museu de Sant Cugat; Eudald Camps, crític d'art de Girona; Josep Canals, galerista i director de la Biennal; Francesc Gabarrell, conservador del Museu d'Art Jaume Morera de Lleida; Àlex Mitrani, crític d'art i comissari independent; Josep Montoya, vicedegà de Cultura de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, i Aureli Ruíz, artista plàstic i visual de Reus.
Els artistes participants i itinerari
Els artistes que hi participen són: Lúa Coderch, Loretta Firmani, Ayuko Hoshino, Laura López Balza, Claudia Pagès Rabal, Francesc Ruiz Abad, Joan Saló Armengol, Sergi Serra Mir i Mireia Terrado Lozano. D'altra banda, elsmmunicipis que visitarà són aquests: Sant Cugat del Vallès, Cambrils, Lleida, Tortosa, Cadaqués, Reus, Rubí, Olesa de Montserrat, Tarragona, les Borges Blanques, Mollet del Vallès i Sant Boi de Llobregat.
La Biennal de les noves tecnologies, per tal d'arribar a tot el món
La Biennal 2012 és la de les noves tecnologies, ja que tota la informació és present a la xarxa. La novetat més destacable d'enguany és la tecnològica, perquè el catàleg i tota la informació de la Biennal és present al telèfon mòbil Apple i Android, d'on es pot descarregar de forma gratuïta: Iphone: aneu a App Store i busqueu "canals art" o Android: aneu a Android Market i busqueu "canals art".També es pot consultar a la xarxa a Facebook, Twitter, You tube, Flickr i Vimeo, entre altres, i al web http://www.canals-art.com/biennaldart2012.html
La Biennal d'Art Contemporani Català 2012 és organitzada per Canals culturals, amb el suport del Museu de Sant Cugat, i la Generalitat de Catalunya i diferents ajuntaments i institucions públiques i privades de les diferents poblacions que fan possible el recorregut itinerant. Hi col·laboren: Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Òmnium Cultural, Club de Cultura Tr3sC.