Publicitat
Notícies
Dilluns, 10 de juny de 2013Trànsit estudia instal·lar un cinemòmetre o radar de control per tram a la N-240 a les Borges
Aquest radar seria el primer d'aquestes característiques a les carreteres de la Plana de Lleida i s'hi col·locaria per reduir la sinistralitat de la via
Trànsit estudia instal·lar un cinemòmetre o radar de control per tram a la N-240 a l'alçada de les Borges Blanques amb l'objectiu de reduir la sinistralitat en aquesta via.
Així ho ha avançat el cap de l'Àrea Regional de Trànsit dels Mossos de la Regió de Ponent, l'inspector Jordi Batista en una entrevista a Catalunya Informaicó: "Perquè, malgrat que no sigui o no tinguem detectats punts concrets de concentració, sí que és una via amb una intensitat prou important i sí que és una via que suporta un nombre d'accidents important. Si s'acabés ficant el radar per trams, segurament aniria allí."
Aquest radar seria el primer d'aquestes característiques a les carreteres de la Plana de Lleida, ja que fins ara només n'hi ha un al túnel de Vielha, que va ser el primer de Catalunya que es va instal·lar.
Canvi d'ubicació
D'altra banda, Jordi Batista també ha avançat que volen canviar d'ubicació un radar de l'autopista AP2 per situar-lo al terme de Castelldans, un punt negre per la boira on al llarg dels anys hi ha hagut diversos accidents múltiples, l'últim el gener passat amb una víctima mortal.
L'objectiu és dissuadir els conductors i reduir els sinistres en aquest tram, que té un microclima especial: "Malgrat que hi ha aquest microclima en què la boira és molt intensa, a l'últim accident que vam tenir al gener amb una víctima mortal, teníem puntes de velocitat espectaculars."
El cap de l'Àrea Regional de Trànsit dels Mossos de la Regió de Ponent ha explicat que la xarxa secundària de les carreteres de Lleida registra de 3 a 6 víctimes mortals a l'any perquè els accidentats acaben impactant amb els anomenats passos de camí. Per aquest motiu, estan negociant amb els titulars d'aquestes carreteres perquè modifiquin aquests passos i en millorin la seguretat.
Des de començament d'any, hi ha hagut 11 víctimes mortals a les carreteres de Lleida, un 55% menys que en el mateix període de l'any passat.
L'inspector també ha constatat que a Lleida hi ha molta gent gran que condueix per les xarxes secundàries i que això suposa un perill, ja que la mitjana d'edat de les víctimes mortals a Ponent és de 50 anys. Per això, els mossos fan xerrades a casals d'avis per conscienciar-los d'aquesta problemàtica.