Notícies

  Dilluns, 1 de juliol de 2013

La Fira de Modelisme es consolida a les Borges amb la seva tercera edició

Unes 4.000 persones van visitar el certamen, segons dades de l'Ajuntament

La Fira de Modelisme i Wargames que ha tingut lloc aquest cap de setmana al Pavelló de l'Oli de les Borges Blanques ha registrat més de 4.000 visites, segons dades de l'Ajuntament de les Borges.

La tercera edició del certamen ha comptat amb una vintena d'activitats per a tots el públics, entre les que destaquen la recreació de batalles històriques a través de jocs de guerra, l'exposició de vehicles, un taller de pintura zombie i una master class de pintar soldadets, que va tenir molt èxit sobretot entre els més joves.

Josep Bernaus, en nom dels organitzadors, ha declarat que estan satisfets per la participació i ja pensen en la propera edició, "que a petició dels visitants comptarà amb una gran quantitat de maquetes exposades". També acollirà més concursos de wargames, tant a nivell nacional com internacional, "degut a la demanda generada per part de diferents clubs".

L'endemà de la clausura l'alcalde, Enric Mir, ha mostrat la seva satisfacció pel ressò aconseguit i per la bona acollida per part del públic, "uns visitants aficionats al modelisme i als jocs de guerra i d'altres amb un gran interès per conèixer tot el que està relacionat amb aquest món tant apassionant".

Segons Mir "en temps de crisi el que cal és diferenciar-nos de la resta i aquesta fira de modelisme ho aconsegueix, perquè s'ha convertit en un referent únic a les comarques de Lleida".

Pel la seva part el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, Jordi Ribalta, creu que "el certamen projecta la ciutat de les Borges més enllà del territori i arriba fins i tot a diversos punts de l'Estat espanyol, des d'on provenen alguns dels expositors i dels participants al IV Nayox Prime tournament, el concurs de jocs de guerra que ha comptat amb una quarantena de participants en aquesta primera edició. Tot un rècord", apunta el regidor.

Altres atractius de la fira van ser l'exposició de xapes de cava i les motos i els cotxes antics que van desfilar pels carrers de la ciutat.

Marató de pesca

D'altra banda el diumenge 30 de juny les Borges també va acollir la X Marató de pesca del Terrall, que va comptar amb 54 participants en equips de dues persones.

La cita va tenir lloc a les dues basses del Terrall i va durar 12 hores, durant les què es van pescar fins a 303 quilos de peixos, que es van tornar a l'aigua després de pesar-los.

Els guanyadors d'aquesta desena edició van ser Dani Martín i Sergi Macià, amb 40,65 quilos de peixos.

Imatge dels wargames a la Fira (foto: Ajuntament de les Borges)

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa