Notícies

Dijous, 1 de setembre de 2016

Diumenge arriba la 7a BTT Terra d'Oliveres a Arbeca

La cursa, organitzada pel Club Ciclista d'Arbeca, aplegarà uns 500 ciclistes pels que ha preparat tres circuits de 20, 40 i 60 quilòmetres

Aquest diumenge, 4 de setembre, arriba la 7a BTT Terra d'Oliveres a Arbeca, que aplegarà uns 500 ciclistes i que començarà a les 9 hores del matí. Organitzada pel Club Ciclista d'Arbeca, ofereix tres circuits de 20, 40 i 60 quilòmetres, adaptats al nivell corresponent.

En aquesta edició, els ciclistes seran obsequiats amb un mallot de colors àrids de la terra, dels corriols i trialeres i del cromatisme variat dels fruits de les oliveres.

Circuit curt

El circuit curt té 20 quilòmetres i 280 metres de desnivell positiu acumulat. Els primers dos quilòmetres són per dins del nucli urbà, i seguidament passarà per una forta pujada, una baixada de tres quilòmetres i un posterior fals pla on augmenta el desnivell.  Seguidament, es passa per la Floresta i es continua en direcció a la partida dels Masos, envoltats de camps d'oliveres centenàries i algunes mil·lenàries i força cabanes de volta. Al quilòmetre 13 hi haurà l'avituallament complet per tots tres circuits.

Seguidament, comença un corriol llarg que segueix l'antiga séquia del molí de l'Ambó (un antic molí fariner que funcionava gràcies a la força de l'aigua). Es travessa el camí, i a l'altre costat de vall hi ha altre corriol paral·lel al camí que condueix al desviament dels circuits on comença el descens fins a Arbeca.

Circuit mitjà

El circuit mitjà té 41.12 quilòmetres i 751 metres de desnivell positiu acumulat. Es desviarà del circuit curt al quilòmetre 15.9, on comencen els corriols i les trialeres, una darrera una altra.

Circuit llarg

El circuit llarg té 60 quilòmetres i 1000 metres de desnivell positiu acumulat. Es desviarà del circuit curt al quilòmetre 15.9, on comencen els corriols i les trialeres, una darrera una altra, on en moltes ocasions, els camins només es creuen.

El club recomana no estacionar ni circular amb vehicles pels carrers d'Arbeca:
- Carretera de Borges
- Carrer Molí Vell
- Carrer Anselm Clavé
- Costa del Pou

Membres del Club Ciclista d'Arbeca provant el circuit de BTT (foto: CCA).