Notícies

  Dimecres, 5 de setembre de 2018

Restringida la circulació de vehicles pesants a l'N-240

Per la seva banda, Estradé demana un estudi de mobilitat per decidir si després de l'alliberament caldrà desdoblar l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques

Tal com vam informar des d'aquesta emissora, a partir del passat diumenge 2 de setembre, els vehicles pesants no poden circular per diversos trams de l'N-340 i l'N-240 al seu pas per les demarcacions de Tarragona, Lleida i Barcelona. La mesura es fa efectiva després que el Consell de Ministres hagi aprovat el Reial Decret que estableix les bonificacions acordades amb el Ministeri de Foment en els trams corresponents de les autopistes AP-7 i AP-2, el passat divendres, 31 d'agost, i també després de la publicació al DOGC de la resolució que estableix les restriccions, el 3 d'agost passat.
 

Pel que fa a l'N-240, el tram va des del PK 69 a les Borges Blanques fins al PK 36,5 a Montblanc. Els vehicles afectats per aquesta restricció podran utilitzar com a itinerari preferent el delimitat per l'AP-2/E-90, entre les sortides número 7 a les Borges Blanques, i número 10, al Pla de Santa Maria.

Tal com explicar la Generalitat, l'objectiu d'aquestes restriccions és contribuir a descongestionar i reduir la sinistralitat en aquestes carreteres i millorar la mobilitat, si més no, fins que les característiques de les infraestructures assoleixin una major seguretat i fluïdesa viària. Els desviaments es faran cap a l'AP-2 i l'AP-7, atès que constitueixen una alternativa de més capacitat i millor traçat. La implantació d'aquestes mesures permetrà desviar entre 3.800 i 4.000 camions diaris de la N-340 cap a l'AP-7, la qual cosa millorarà la seguretat i la fluïdesa en la carretera. D'altra banda, la mesura permetrà treure de l'N-240 uns 1.400 vehicles pesants cada dia.

Les bonificacions a l'N-240

Les bonificacions per a vehicles pesants-2 entre les sortides de l'AP-2  número 7, a les Borges Blanques, i número 10, al Pla de Santa Maria: per als camions de pas, del 42,5% i per als que fan desplaçaments locals, del 50%.

Com ja succeeix a altres vies de peatge, aquestes bonificacions, a càrrec del Govern de l'Estat, es vehicularan mitjançant el sistema de pagament dinàmic (Via-T).

Estradé demana un estudi de mobilitat per decidir si després de l'alliberament caldrà desdoblar l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques

El passat divendres, 31 d'agost, el senador d'Esquerra Republicana, Miquel Àngel Estradé, va encapçalar una comitiva de càrrecs orgànics i electes de la formació que van participar a l'acte per exigir la bonificació del preu del peatge de l'autopista AP-2 entre Soses i Montblanc, organitzat per la plataforma RescAP-2 i diverses entitats del Pla d'Urgell, les Garrigues i el Segrià.

Les entitats participants van fer aquesta reivindicació el mateix dia que el Consell de Ministres aprovava la bonificació de l'AP-2 entre el tram del Pla de Santa Maria i les Borges Blanques i n'excloïa el tram entre la capital de les Garrigues i Soses. Fet que Estradé va qualificar de 'decisió sense sentit' tenint en compte que 'els camions provinents d'Espanya que ja van bonificats fins a Soses, hauran de deixar l'AP-2 en aquesta localitat, fer la circumval·lació de Lleida i anar fins a les Borges per l'N-240 per poder tornar a disposar de la bonificació fins a Montblanc'.

Pel republicà aquesta seria l'actuació més urgent per descongestionar i evitar la sinistralitat a la carretera N-240, alhora que no ha desestimat del tot la possibilitat de fer un desdoblament de la mateixa en un futur sempre que aquest 'vingui avalat per un estudi de mobilitat s'hauria de fer un cop tot el trànsit pesat de llarg recorregut i una part del trànsit lleuger passin per l'autopista i a partir del qual es puguin establir la sinistralitat i la fluïdesa real de la carretera N-240 i les inversions a nivell d'infraestructures que poden esdevenir realment necessàries'.

D'aquesta manera, Estradé va voler 'apel·lar a la racionalitat d'alguns governants de les Garrigues que romanen ancorats a una vella forma de fer política en la qual s'executava molta obra pública sense valorar-ne la necessitat, l'amortització, el manteniment o el seu impacte mediambiental'. 'Aquesta no és, no ha estat i no serà mai la manera de treballar d'Esquerra Republicana', ha reblat.

Comitiva de càrrecs orgànics d'Esquerra Republicana encapçalada pel senador, Miquel Àngel Estradé (foto: Esquerra Republicana).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa