Notícies

  Dijous, 11 d'octubre de 2018

El subdelegat del govern espanyol a Lleida es reuneix amb Rescap-2 i amb l'alcalde de Juneda

Aquesta trobada s'ha produït un dia abans que Asotrans faci una marxa lenta de Lleida a les Borges, a partir de les 17 hores d'avui, per protestar contra la desviació obligatòria de camions

El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, es va reunir ahir al matí a les Borges Blanques amb representants de la Plataforma Rescap-2, que agrupa diferents entitats i formacions polítiques de les Garrigues i de la Conca de Barberà, i que és partidària que la desviació obligatòria i parcialment bonificada de camions de l'N-240 a l'AP-2 en el tram les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria es faci extensiva en el tram Lleida-les Borges Blanques.

La reunió amb la Plataforma Rescap-2 es va produir, segons expliquen des de la Subdelegació, "per l'interès del subdelegat del Govern a Lleida d'impulsar un conjunt de trobades amb agents institucionals, econòmics i socials del territori per analitzar la transcendència de la mesura aprovada pel Consell de Ministres el passat 2 de setembre, així com estudiar la possible incorporació d'ampliacions que puguin donar resposta a les demandes dels veïns de les Garrigues".

En aquest sentit, Crespín va traslladar als representants de la Plataforma Rescap-2 que el Ministeri de Foment està treballant en un conjunt de millores que contemplen "la possibilitat d'ampliar la bonificació als camions, la recuperació de projectes constructius que permetrien el desdoblament de la via i, per tant, l'augment de la capacitat, i recuperar també el projecte de construcció de les tres rotondes a Juneda". Crespín va avançar que des de el passat 2 de setembre, les dades facilitades pel Ministeri apunten una mitjana de 1.400 camions menys en el tram de l'N-240 on s'ha fet efectiu el desviament bonificat.

El subdelegat del govern espanyol a Lleida va insistir en que "cal una acció conjunta de tots els agents, institucionals, socials i polítics, per reclamar plegats aquestes mesures que poden repercutir en benefici de la ciutadania". També va recordar que el ministre de Foment, José Luís Ábalos, ja va explicar ahir al Senat que "cal una voluntat de consens amb la Generalitat i el sector del transport per abordar el desviament de camions ja que les competències en matèria de Trànsit estan transferides a la Generalitat i el Ministeri de Foment no pot prendre decisions unilaterals en aquest sentit". El ministeri de Foment assumeix íntegrament el cost de la mesura adoptada que puja 14 milions d'euros.

El desviament bonificat de camions de l'N-240 a l'AP-2 podria ser un dels temes a tractar en la propera reunió de la Subcomissió Bilateral d'Infraestructures i Equipaments de la Bilateral Estat-Generalitat, prevista pel proper dilluns dia 15 d'octubre i que fa més de 11 anys que no es reuneix.

Aquesta trobada s'ha produït un dia abans que l'Associació del Transport a Lleida, Asotrans, faci una marxa lenta de Lleida a les Borges i a la inversa, a partir de les 17 hores d'avui dijous, per protestar contra la desviació de camions obligatòria de l'N-240 a l'AP-2.

Trobada amb l'alcalde de Juneda

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, es va reunir prèviament amb l'alcalde de Juneda, Antoni Villas, amb l'objectiu de repassar els temes que preocupen a aquest municipi i intentar estudiar possibles solucions, segons informen des de la Subdelegació del govern espanyol a Lleida.

En el decurs de la reunió, José Crespín i Antoni Villas van coincidir en la necessitat "d'incorporar una sèrie de mesures en a l'N-240 que permetin incrementar la seguretat i la mobilitat vial, així com reduir la sinistralitat i incrementar la capacitat de la via".

La trobada amb Rescap-2 (foto: Subdelegació).
La reunió entre Crespín i Villas (foto: Subdelegació).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa