Notícies

  Dijous, 22 de juliol de 2021

L'aplicació 'Línia Verda' registra 586 incidències dels borgencs sobre desperfectes al municipi

Les incidències que s'han comunicat amb major freqüència han estat referents a les voreres i calçades, als parcs i jardins, les escombraries, la neteja i l'enllumenat públic del municipi

Els veïns i les veïnes de les Borges Blanques han reportat un total de 586 incidències a través de l'aplicació 'Línia Verda', un servei que va implantar el consistori amb l'objectiu "d'establir un canal de comunicació directe entre els regidors i les regidores de l'Ajuntament i el veïnat per tal que aquest pugui informar sobre els desperfectes que localitzi al municipi".

Tal com vam informar des d'aquesta emissora, aquest servei es va establir l'any 2019, i els veïns han demostrat "la seva bona acollida i la seva voluntat de col·laborar a millorar les Borges amb l'àmplia col·laboració que ha tingut la iniciativa", tal com expliquen des del consistori. En concret, les incidències que s'han comunicat amb major freqüència han estat referents a les voreres i calçades, als parcs i jardins, les escombraries, la neteja i l'enllumenat públic del municipi.

La primera tinent alcalde de les Borges, Núria Palau, ha volgut agrair a tots els borgencs i borgenques "que s'han pres el seu temps en descarregar-se l'aplicació mòbil per notificar al consistori les incidències". Palau ha explicat que "aquesta eina obre la porta a una nova manera de treballar des de l'administració pública, més col·laborativa amb la ciutadania", i s'ha compromès a dur a terme revisions diàriament a l'aplicació per solucionar les incidències que puguin sorgir amb la major rapidesa.

Per utilitzar l'aplicació

Per a poder utilitzar aquest servei és necessari descarregar l'aplicació 'Línia Verda', que és totalment gratuïta, des de Google Play, en cas de dispositius Android, i també des de l'App Store, per als iOS. Una vegada descarregada, l'usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència.

El procediment és molt ràpid i senzill: només cal prémer sobre el botó 'Nova incidència' i seleccionar la tipologia més adient d'entre les diferents que es poden escollir. De manera automàtica, l'aplicació detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i una observació que complementi la imatge, i enviar la incidència. De manera immediata, el personal de l'Ajuntament rep una notificació del desperfecte i hi posa solució. El ciutadà o ciutadana, al seu torn, rep una notificació al seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l'estat de la incidència que ha comunicat.

Un compromís amb el medi ambient

A través de 'Línia Verda', l'usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només cal seleccionar l'opció 'Fes la teva consulta' i, en un termini màxim de 24 hores, tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de forma completament gratuïta. Al web de la 'Línia Verda' també hi ha un ampli contingut de consulta mediambiental, com és el cas de guies de bones pràctiques, consells, i informació del municipi en relació amb el medi ambient, entre altres coses.

 

Una usuària de l'aplicació Línia Verda (foto: Aj. Borges Blanques).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa