Notícies

  Dilluns, 4 de març de 2019

Es posa en marxa l'aplicació 'Línia Verda' que permetrà notificar les incidències a temps real a les Borges Blanques

Inclou diversos serveis per millorar la gestió municipal i la resolució d'incidències a la via pública, a més de fomentar la comunicació i millorar la consciència mediambiental

Durant aquest mes de març, l'Ajuntament de Borges Blanques s'uneix als més de 400 municipis que a nivell nacional disposen del servei Línia Verda. A través d'aquest canal de comunicació directa, els veïns poden posar en coneixement del consistori els desperfectes que detectin a la seva localitat. Gràcies a aquesta eina de participació ciutadana, l'Ajuntament pretén conèixer les necessitats del municipi i així poder donar solució a les qüestions comunicades. Així ho han explicat aquest matí els serveis tècnics de l'ens municipal.

(Tall de veu 1)

Per poder utilitzar aquest nou servei és necessari procedir a la descàrrega de l'APP Línia Verda. Per això, l'usuari accedeix a Google Play o APP Store en funció de la tecnologia emprada en el seu Smartphone (Android / iOS). Un cop localitzada, es porta a terme la descàrrega de forma gratuïta. A partir d'aquest moment, l'usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.

Per comunicar una incidència, només has de clicar sobre el botó 'Nova Incidència'. Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla. L'usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De forma automàtica, l'APP detecta les coordenades exactes en què s'ubica el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només queda donar al botó d'enviar. Un cop enviada, personal de l'Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d'aquest moment, s'inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l'estat d'aquesta.

(Tall de veu 2)

A través de Línia Verda, l'usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només cal seleccionar l'opció de 'Fes la teva consulta'. En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de forma completament gratuïta. Al servei també es pot accedir a través del domini www.liniaverdalesborgesblanques.cat i per comunicar una incidència o plantejar una consulta, l'usuari disposa d'un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi, etc.).

(Tall de veu 3)

Una altra de les possibilitats que ofereix aquesta eina és l'enviament de comunicacions informatives per part de l'Ajuntament als ciutadans que així ho desitgin. D'aquesta manera, a més d'implantar un canal per resoldre incidències de manteniment al municipi, també podem fer arribar la informació de servei públic que es consideri oportuna com el tall de trànsit d'un carrer, l'horari de determinats espectacles municipals, o el tall d'aigua o llum que es pugui produir en qualsevol punt. També poden consultar els principals punts d'interès que es localitzin al municipi i informació rellevant sobre el mateix.

L'Ajuntament borgenc anima els veïns de la seva localitat a utilitzar el servei Línia Verda. A través de la implantació d'aquest servei i gràcies a una important participació ciutadana, pretén aconseguir un municipi que compleixi amb les expectatives de benestar social dels seus veïns.

Aquest matí, durant la presentació de l'aplicació de l'Ajuntament de les Borges.

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa