Notícies

  Dimarts, 31 d'agost de 2021

L'1 de setembre entrarà en vigor el desviament obligatori del trànsit pesant de l'N-240 a l'AP-2 entre Soses i Montblanc

Coincidint amb l'alliberament de l'autopista, s'amplia el tram de l'N-240 en què els camions hi tenen la circulació restringida, ja que de Montblanc a les Borges ja no hi poden transitar camions des del setembre del 2018

Demà dimecres, 1 de setembre, entrarà en vigor el desviament obligatori del trànsit pesant de l'N-240 a l'AP-2 entre Soses i Montblanc, segons es desprèn de la modificació de la Resolució INT/332/2021, de 8 de febrer, publicada avui al DOGC, que amplia el tram de desviament obligatori de camions de l'N-240 cap a l'AP-2. Des de l'1 de setembre de l'any 2018 fins ara, la mesura només afectava el tram entre les Borges i Montblanc.

L'anunci d'aquesta ampliació del tram de desviament de camions de l'N-240 cap a l'autopista es fa efectiu coincidint amb la finalització del termini del règim de concessió de les autopistes d'avui dimarts, 31 d'agost de 2021, i l'eliminació consegüent dels peatges i del règim de bonificacions existent, ja que, segons explica la resolució, "no es donen els motius per mantenir l'inici de la restricció en el PK 69, a les Borges Blanques, i, per tant, resulta més escaient establir-lo, d'acord amb la previsió inicial, en el PK 87,4, a Lleida".

El director de Territori i Mobilitat de Lleida, Isidre Gavín, ha aprofitat la visita a les Borges per anunciar aquest desviament obligatori dels camions des de Montblanc fins a la sortida de Soses. Gavín va assistir ahir dilluns a una reunió convocada per la plataforma Prou morts a l'N-240 per abordar les conseqüències que tindrà per als municipis del territori l'alliberament de l'AP-2. 

Gavín, durant la reunió, va explicar que des de la Generalitat s'avalua com "una molt bona notícia" l'alliberament de l'autopista, perquè "enterra definitivament un model històric, caduc, antic i que no dona cap resposta". Segons el director de Territori i Mobilitat, "el desdoblament entre les Borges i Montblanc no seria eficient a causa del paral·lelisme entre totes dues vies", però sí que el defensa entre Lleida i les Borges a causa de la seva "complexitat, orografia, per la presència d'accessos a poblacions, pel fet que també és l'accés cap al Pla d'Urgell i per la presència d'indústria", ha dit. Per la seva banda, l'alcaldessa de les Borges Blanques i membre de la plataforma, Núria Palau, també ha manifestat que les dues mesures són compatibles, l'aixecament de barreres i el desdoblament de la nacional, i no ha descartat que sigui necessari efectuar un enllaç entre algun dels municipis pròxims a l'AP-2 amb aquesta autopista.

Cal recordar que el 29 de juny de l'any passat, el llavors conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va anunciar  un principi d'acord amb el Ministeri de Foment per al desviament obligatori bonificat dels vehicles pesants de l'N-240 entre Montblanc i Lleida cap a l'AP-2, i que diverses entitats, partits polítics i associacions del territori ja duien temps reclamant ampliar la desviació obligatòria de vehicles pesants des de Montblanc fins a Lleida-Soses i no només fins a les Borges.

Un camió circulant per l'N-240 a Juneda (foto: arxiu).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa