Publicitat
Notícies
Divendres, 5 d'abril de 2013Arbres i caramelles, protagonistes de les activitats d'aquest cap de setmana a les Borges
El diumenge 7 d'abril se celebrarà el Dia de l'Arbre i, a més, a partir de les 10 del matí tindran lloc les tradicionals caramelles de Pasqua pels carrers de la població
Una plantada d'arbres i una cantada de caramelles. Aquestes són les dues activitats més destacades que tindran lloc aquest cap de setmana a les Borges Blanques.
Diumenge dia 7 d'abril hi haurà la celebració del Dia de l'Arbre. L'Ajuntament i el Centre Excursionista Borges-Garrigues han organitzat una plantada d'espècies autòctones a la zona de la Font Vella que inclouen dos-cents lledoners i un centenar d'alzines cedits pel Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya. L'activitat, oberta a tothom , inclourà un esmorzar gratuït.
La sortida tindrà lloc a les 09.30 hores des de la Placeta del Terrall, des d'on s'anirà a peu fins a parcel·la de darrera de l'ermita de la Font Vella, escenari de la plantada. Allí els voluntaris que hauran vingut amb vehicle propi ja estaran a punt amb les pales i aixades.
La setmana vinent, a més, l'Ajuntament sembrarà al cementiri vell els arbres que no es puguin plantar diumenge per falta d'espai a la Font Vella. A més, també es plantarà 12 exemplars de lledoners adults i els 8 pollancres per donar més vida a la zona verda de l'urbanització ubicada a la carretera de Cervià.
D'altra banda el diumenge també serà el dia de les tradicionals caramelles de Pasqua, que es podran veure i sentir pels carrers de les Borges a partir de les 10.00 hores. Els membres de la Massa Coral Els Cantaires de Juneda oferiran un ampli repertori de temes entre els que destaquen les sardanes, les havaneres i les cançons populars.
El recorregut començarà a les Cases Barates i seguirà pels blocs La Creueta, el carrer Mare de Déu de Montserrat, la placeta del Terrall, l'Avinguda de la sardana i els carrers Prat de la Riba i Lluís Companys. La comitiva pararà després a la residència geriàtrica i seguirà per la plaça de les Escoles, el carrer Santa Justina i la plaça de la Capella fins a l'església. Finalment la cantada acabarà a la una del migdia a la plaça Constitució, on tindrà lloc un popurri final.
