Notícies

  Dijous, 21 de novembre de 2024

Neix l'Associació Initché, una entitat que promou la inclusió i la igualtat d'oportunitats a través del futbol entre les Borges Blanques i el Senegal

Aquest diumenge es presentaran a la Plaça de l'1 d'Octubre en una jornada amb partits de futbol, vermut i música. Amb la seva tasca es volen assegurar que cap infant es queda fora del camp per motius econòmics o d'origen

Aquest diumenge, 24 de novembre, la Plaça de l'1 d'Octubre de les Borges Blanques acollirà la presentació de l'Associació Initché, una entitat sense ànim de lucre que neix a la capital garriguenca, l'abril de 2024, amb l'objectiu de promoure la inclusió i la igualtat d'oportunitats a través del futbol. A partir de les onze del matí, començaran els partits de futbol en un camp de gespa artificial 3x3 que s'instal·larà i també es farà la presentació oficial de l'associació, en una jornada que finalitzarà amb un vermut i música per a tots els assistents. 

Amb el lema 'El futbol no entén de fronteres; uneix cultures i crea vincles', l'entitat defensa el poder transformador de l'esport, amb el futbol com una oportunitat única per a promoure valors com el respecte, la solidaritat i la superació, i per ajudar els infants de famílies vulnerables a desenvolupar-se en un entorn segur i enriquidor. Segons expliquen els creadors, el projecte no es limita a entrenaments i competicions, sinó que va més enllà, per oferir als infants un espai de creixement personal, d'aprenentatge i de construcció de vincles. En aquest sentit, amb la seva tasca es volen assegurar que cap infant es queda fora del camp per motius econòmics o d'origen, amb una xarxa de suport on, a través del futbol, els infants se sentin acompanyats, motivats i valorats. 

L'Associació Initché s'ha registrat com a Organització No Governamental per al Desenvolupament (ONGD) a l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD), essent l'única ONGD a la comarca garriguenca.

A l'acte de diumenge hi col·laboren l'Ajuntament de les Borges Blanques i l'Ateneu Popular Garriguenc.

Associació Initché

L'Associació Initché utilitza el futbol com a eina per integrar socialment nens i nenes de famílies d'origen migrant o en situació de vulnerabilitat. D'aquesta manera, pretenen que cap infant es quedi sense l'oportunitat de practicar futbol federat per raons econòmiques. 

Per dur a terme el projecte treballen de manera local des de les Borges Blanques, en col·laboració amb l'Escola Comarcal de Futbol de les Garrigues, i a través d'una escola de futbol base que han construït a la regió del Senegal. 

Pel que fa a les Borges, han aconseguit que sis nens i joves, d'entre 7 i 16 anys, puguin jugar federats aquesta temporada. 

A la ciutat de Sédhiou, al sud del Senegal, l'entitat va fundar, fa tres mesos, l'Escola de Futbol Base Initché. Actualment, 50 nens i 20 nenes gaudeixen de l'oportunitat de formar-se i créixer com a persones a través de l'esport. 

Podeu fer la vostra donació aquí. 

 

 

 

El cartell de la presentació (foto: Associació Initché).

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa