Publicitat
Notícies
Dijous, 16 de gener de 2025El cuiner i divulgador, Pep Nogué rebrà el Premi Cultura de l'Oli durant la 28a edició de la Fira de l'Oli d'Oliva Verge Extra
El premi per la recerca de les arrels gastronòmiques catalanes i per la seva defensa de l'oli d'oliva verge extra es farà l'entrega el divendres de Fira
La 28 edició de la Fira de l'Oli d'Oliva Verge Extra Catalunya de les Borges Blanques atorgarà el tradicional Premi Cultura de l'Oli a Pep Nogué, cuiner, escriptor, divulgador i gastrònom català.
La distinció es farà entrega a Pep Nogué en un acte imminentment posterior a la inauguració oficial de la Fira de l'Oli, demà divendres, 17 de gener, al migdia, al Pavelló de l'Oli, amb la presència del conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig.
El Premi Cultura de l'Oli s'atorga cada any a personalitats i institucions que ajuden en la difusió de la cultura de l'oli d'oliva verge extra. Pep Nogué, fundador del CIB (Culinary Institute of Barcelona), amb una àmplia trajectòria de recerca de les arrels gastronòmiques catalanes i de defensa de l'oli, és conegut per la seva faceta de divulgador en fòrums i mitjans de comunicació. Actualment, és el presentador del programa 'La Fonda' de Catalunya Ràdio.
Nogué ha impartit molts cursos de cuina i col·laborat amb la revista 'Descobrir Cuina' i a 'El Soroll de les Fonts', assessora empreses alimentàries i ha escrit diversos llibres, com 'Temps de silenci', 'La cuina amb denominació d'origen' i 'Menjar per un euro', entre altres.
