Notícies

  Dimecres, 22 de gener de 2025

Juneda estrena el premi Ester Xargay de Videopoesia

L'Ajuntament de Juneda també convoca, juntament amb l'Editorial Fonoll, el Premi Joan Duch i el Premi Carles Hac Mor, augmentant-ne la dotació

L'Ajuntament de Juneda i el Centre de les Arts i la Memòria de Ponent (CAMP) impulsen el primer Premi Ester Xargay de Videopoesia, que neix per rememorar la figura d'Ester Xargay Melero (1960-2024), poeta i agitadora cultural catalana traspassada fa un any, fomentant un dels camps artístics en el qual va ser pionera i referent: el videoart i la videocreació vinculada a la literatura.  El nou premi, dotat amb 500 euros, reconeixerà una peça audiovisual original basada en un o més poemes, que investigui o suggereixi una interrelació especial entre la paraula i la imatge en moviment.  

El premi, que serà l'únic en el seu camp en el marc dels països de parla catalana, està destinat a vídeopoemes inèdits i enregistrats en llengua catalana, que no superin els deu min de durada.  

El jurat estarà format per Josep M. Jordana, director del Festival de Vídeo d'Autor Flux, Bàrbara Raubert, periodista cultural, i Francesc Gelonch, poeta.  El termini per presentar treballs acaba el 28 de març. Podeu consultar les bases aquí.  

El Premi Carles Hac Mor i el Premi Joan Duch augmenten la dotació  

Ester Xargay va ser impulsora d'un altre premi en l'àmbit català: el Premi Carles Hac Mor per a plaquettes d'escriptura subversiva, convocat també per l'Ajuntament de Juneda. Enguany, es presenta la novena edició, augmentant la dotació, que passa a ser de 500  euros i l'edició de la plaquette a càrrec de l'Editorial Fonoll. Francesc Gelonch s'afegeix al jurat en el lloc que ocupava Ester Xargay, del qual també formen part Anna Gual i Jordi Marrugat.  

També augmenta la dotació el tercer premi literari convocat des de Juneda: el Premi Joan Duch per a joves escriptors, que és el més veterà i fa ja la 26ena edició. La dotació passa a ser, enguany, de 2.000 euros i l'edició del poemari guanyador a càrrec de l'Editorial Fonoll. Enguany s'incorporen al jurat Maria Sevilla i Francesc Bombí-Vilaseca, que dediciran el guanyador amb Meritxell Cucurella-Jorba, Anton Not i Anna Gas.  

Amb la convocatòria d'aquests tres premis, Juneda vol esdevenir un pol literari que des del territori fomenta la poesia jove, l'escriptura subversiva i la  videopoesia. Un impuls cultural en el qual participa l'Editorial Fonoll, amb seu a Juneda, i el  Centre de les Arts i la Memòria de Ponent (CAMP), el centre expositiu del municipi. El termini de presentació de les candidatures també finalitza el 28 de març.

Aquí podeu consultar els guanyadors de l'any passat.  També podeu consultar les bases d'ambdós premis. 

El termini es presentació és al 28 de març.

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa