Les nostres notí­cies

  Dilluns, 27 de gener de 2020

Ràdio les Borges col·labora amb la campanya #ThoEstasPerdent

L'objectiu de la iniciativa és fomentar l'esport femení en els mitjans de comunicació sota el lema 'Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle'

Des del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), en col·laboració amb la Secretaria General de Esport i l'Activitat Física del Govern de la Generalitat, l'Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el passat divendres, 24 de gener, es va iniciar la campanya #ThoEstasPerdent, amb l'objectiu de fomentar l'esport femení en els mitjans de comunicació, una iniciativa en què col·laborem des de Ràdio les Borges, juntament amb diversos mitjans de comunicació del país.

La campanya pretén promoure una major presència de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte a l'esport femení i posicionar-lo com un contingut d'interès i capaç d'atraure grans audiències. També pretén consolidar en l'audiència, especialment en infants i adolescents, referents de l'esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

El lema de la campanya és 'Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle'. La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals (un espot, cinc càpsules de vídeo i una falca de ràdio) protagonitzades per cinc esportistes d'elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d'Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau, i la rècord del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente.

Es tracta d'una campanya de servei públic i d'interès general, i que neix amb un esperit col·laboratiu. En aquest sentit, compta amb la col·laboració de diversos mitjans de comunicació públics i privats que col·laboren emetent fins el 14 de febrer l'espot i la falca.  Així mateix, s'han creat una sèries de cartells per a equipaments esportius, ajuntaments, taulells d'anuncis, etc. i materials per a xarxes socials.

Els organitzadors volen que aquesta sigui una campanya de tothom. En aquest sentit, s'ha creat un Challenge: es proposa que esportistes d'elit i amateurs, però també periodistes i ciutadania en general comparteixin a través de les seves xarxes socials un vídeo o una foto seva fent el gest simbolitza la campanya (podeu veure'l a www.thoestasperdent.cat) , acompanyada dels hashtags #ThoEstasPerdent i #esportfemeni. També es pot fer referència al lema de la campanya: Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle. Amb l'ajuda de tothom, es pretén que el gest sigui viral a les xarxes perquè aquesta reivindicació arribi a tota la ciutadania.

Més de 80 mitjans de comunicació, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, s'han adherit al document 'Compromís dels mitjans per impulsar l'esport femení'.  El text, elaborat per les entitats promotores de la campanya, proposa donar una major visibilitat a les dones esportistes, avançar cap a una cobertura equilibrada entre l'esport masculí i femení en cada mitjà i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l'esport.

Mireia Belmonte i Laia Sanz, dues de les protagonistes de la campanya.

  Pujar

  • Ràdio Les Borges 107.1FM Ajuntament de les Borges Blanques

Fem xarxa